Birma. Podsumowanie podróży + informacje praktyczne

Wschód słońca w Bagan

Podsumowanie podróży. Nasza trasa Birma zdecydowanie wyróżnia się na tle innych odwiedzonych przez nas krajów Azji południowo-wschodniej. Już po przekroczeniu granicy dało się odczuć inność tego kraju, a naszym oczom ukazali się mężczyźni w spódnicach zwanych longy i kobiety ubrane w kolorowe, szykowne, długie sukienki. Zarówno kobiety jak i dzieci miały pomalowane twarze tradycyjną thanaką, […]

Pierwsze dni w Birmie i podróż w stronę Bago

Podróż od granicy w stronę Bago Zacznijmy od tego, że Birmy wcale nie planowaliśmy. Więc kiedy postanowiliśmy do niej pojechać nie mieliśmy żadnego pomysłu co chcemy zobaczyć i w jakiej kolejności. Plan powstawał z dnia na dzień, a pierwszym punktem naszej podróży zostało miasto Bago, słynące z ciekawych świątyń. Gdy tylko przekroczyliśmy granicę i załatwiliśmy […]

Singapur – jak zwiedzać i nie zbankrutować

Marina Bay nocą

Singapur dla bogatych? Niekoniecznie. Singapur jest nowoczesnym ale i zielonym miastem i ma sporo atrakcji do zaoferowania zupełnie za darmo. To miejsce, gdzie małe urokliwe kamienice mieszają się z nowoczesnymi, dużymi wieżowcami. Podróżując już 7 miesięcy po Azji zmienił się nieco tryb naszej podróży. Teraz zamiast zwiedzania atrakcji stworzonych na potrzeby turystów chcieliśmy skupić się […]

Laos. Podsumowanie podróży + informacje praktyczne

Piękny krajobraz w Laosie

Podsumowanie podróży. Nasza trasa Wapienne góry, zielone wzgórza, błękitne laguny, wodospady i oczywiście wyspy na Mekongu. Tak w wielkim skrócie można opisać Laos. Do tego trzeba dodać niesamowitych i uśmiechniętych ludzi i figlarną pogodę, która na południu jest inna niż na północy. Podróż po Laosie zleciała nam bardzo szybko ale i zwiedzaliśmy każde kolejne miejsca […]

Wyspy Mekongu – Don Khong, Don Det, Don Khon

Łódź transportująca drewno na Don Det

Wyspa Don Khong Pierwszą wyspą, którą postanowiliśmy odwiedzić była największa, a zarazem najmniej popularna wśród turystów wyspa Don Khong. Zajmuje ona dosyć rozległy obszar, a jej środek zajmują tereny uprawne. Popularne są tutaj również palmy cukrowe. Dojazd na wyspę Don Khong Jeszcze kilka lat temu dopłynąć tu można była wyłącznie łodzią. Obecnie zbudowano most, łączący […]

Thakhek i okolice – pętla motocyklowa + opis atrakcji

Krajobraz z pętli Thakhek Loop

Droga do Thakhek Następnym przystankiem po Wientian był Thakhek, gdzie mieliśmy w planach przejechać na motorze popularną pętle w tym regionie. Całą drogę pokonaliśmy sprawnie, najpierw lądując na pace i pokonując większość trasy aż do Viengkham, skąd nasz kierowca wraz ze znajomymi udał się do jaskini Konglor Cave. Następnie nie czekając dłużej niż 10 minut, […]

Prowincja Wientian i miasto Vang Vieng

Vang Vieng Niegdyś znane było głównie z hucznych imprez, na które zjeżdżali ludzie z całego świata. Wówczas w mieście nie brakowało narkotyków, a alkohol lał się strumieniami. Pijani imprezowicze skakali do wody, często uderzając o skały, przez co w rekordowym roku 2011 zginęło 27 osób. To wtedy właśnie rząd postanowił zmienić coś w tym temacie […]

Park Narodowy Khao Sam Roi Yot – atrakcje + informacje praktyczne

Widok z Khao Daeng Viewpoint

Park Narodowy Khao Sam Roi Yot Kiedy tylko wjechaliśmy do Tajlandii z Birmy naszą pierwszą myślą było, aby jechać tam gdzie słońce, morze i plaże. Chociaż tego pierwszego w Tajlandii nigdzie nie brakuje. 😉 Do południowych wysp mieliśmy kawał drogi, więc podzieliliśmy trasę. Postanowiliśmy najpierw dojechać do Cha Am. Niestety po dotarciu na miejsce główna […]

Nong Khiaw – trekking na punkt widokowy Nang None i wioska Muang Ngoi

Widok na Nong Khiaw

Dojazd do Nong Khiaw i nocleg Do Nong Khiaw dojechaliśmy nocą. Z Luang Namtha jechaliśmy po kawałku. Złapaliśmy Chińczyków, z którymi przejechaliśmy większą część naszej trasy. Potem z lokalnymi mieszkańcami przejechaliśmy kilka kilometrów. Następnie zabrał nas kierowca z Chin do wioski 10 kilometrów przed naszym celem. Było już późno i ciemno, a droga niezbyt oświetlona, […]

Luang Namtha – etniczne wioski, trekking i przejażdżka w stronę granicy z Chinami

Pola ryżowe w Luang Namtha

Poranek w Luang Prabang Wstaliśmy rankiem, jednak uznaliśmy, że nie będziemy się spieszyć. Wzięliśmy zimny prysznic, poszliśmy  zjeść śniadanie i napić się owocowego shake’a. Następnie udaliśmy się pieszo na obrzeża Luang Prabang, kupując po drodze bardzo popularne w tym regionie mandarynki. Ustaliśmy się trochę, więc zrobiliśmy napis, gdzie napisaliśmy ,,w tym samym kierunku”. Po jakimś […]